Thursday, September 22, 2011

Reform nation's coal mines


Ineffective supervision and weak law enforcement deeply rooted in the pursuit ofprofit result in too many lives lost
Figures show China has the worst safety record of all leading coal producers worldwideAndthe situation lacks fundamental improvement in recent yearsIn 2009, China's coal productionaccounted for 37 percent of the world's totalbut related deaths accounted for almost 70percentan official from the National Energy Bureau said.
What made mining coal in China so dangerous?
The primary cause lies in investorsunwillingness and inability to promote worker safetySafetyinvestment is a huge cost for a collieryIf the codes are strictly obeyedthe initial investment foreven a small colliery with a producing capacity of 300,000 tons per year can exceed 100 millionyuanMost coal-producing countries set a high entry threshold for the industry because onlylong-term investors under strict supervision will take measures to ensure safety for workers.
But this is not the case in Chinawhere there are two kinds of collieriesState-owned andtownship mines.
The formerdirectly managed and run by local governmentshave a double identity as profit-seekers in the market economy and contributors to State coffersNot many people responsiblefor accidents in State-owned collieries have been severely punished.
Most township coal mines are small enterprises with backward technology and little capital.They owe their survival to the shortage of coal in Chinawhich has lowered the entry thresholdfor the industryA considerable number of these are actually running in legal gray areasAndthey are more geographically dispersedwhich makes it more difficult to supervise them.Thereforeinvestors in township collieries lack both the ability and the strong will to promotesafety.
Meanwhileminers have yet to acquire the ability to negotiate for better safety conditionsMost,if not allof the suffering miners are migrant workerswhobeing inferior in the dual economy ofurban and rural areasare forced to exchange their labor for better living conditions for theirfamiliesAll migrant workers understand how dangerous it is to work in a collierya job theydescribe as "digging coal from hell". But because they lack the skills and resources to find a jobthat provides equal paythey have no other choice.
To make matters worsethe migrant workers are often from different places and lack theknowledge and ability to form an alliance against mining investorsTherefore they have noability to ask mine managers for safety measures.
Considering the situationthe State should be providing the miners with assistance andprotectionBut loopholes in every part of China's colliery supervising system leave much roomfor improvement.
Firstlaws governing colliery safety are far from effectiveChina's mine safety laws have longbeen famous for their tolerance of violatorsThe highest fine for breaking safety codes is only200,000 yuan ($31,350) a negligible amount compared with a coal mine's huge profitsTheheaviest penalty is seven years in jailwhich is also very light compared with most other coal-producing countriesTo make matters worsenot all people responsible for minersdeaths arefully punished.
Besidesmine safety laws and regulations have only set basic principles and frameworksbutdo not provide executable detailsThuslaw enforcers often find it difficult to do their jobsEventhese rough law texts are often contradictory because they are coded by different governmentdepartmentsThis has further reduced the effectiveness of the law to maintain safety.
SecondState supervisors are limited in their rolesTo reduce coststhe State coal minesupervising departments have set up branches only in some main coal-producing areas andsupervise mainly State-owned coal minesthus leaving township coal mines alone.
Most of the supervisors come from the coal industry administrations from which theirdepartment was recently separatedComplicated relations with colliery managersespeciallythose at the State-owned mineshave prevented them from independently supervising theirformer colleagues and ex-bosses.
Even if the supervisors were willing to watch their former bossesthey lack the power to do so.The State supervisors have the power to finesuspend or shut down collieriesbut they canneither forcefully execute these punishments nor charge mine owners if they resistThe fact isonly a few mines are shut for falling short of safety standards.
With ample law enforcement resources and decisive influence over collieries within theirterritorylocal governments are the only player in the game that can supervise thembut astrong will to do so is rare.
This has its deep roots in the economic structure of the coal-producing areas.
Most of China's collieries are in relatively underdeveloped regions where economic growthrelies heavily upon selling resourcesIn the eyes of local officialscoal mines that offer greatrevenue are the best shortcut to promotionand are thus worth protectingThe situation isoften made worse in regions where corruption involves local officials investing in collieries.
In other wordsthe guiding principle in a number of areas is that economic development hassurpassed coal minerslives in importancedeactivating China's supervision of coal mines.
Only a thorough reform of the related legal systemeconomic structure and coal mininginstitutions will improve the safety situation.
Business-Opinion-Garden

No comments:

Post a Comment